Kameler gråter

Visste ni att kameler gråter?
Usch vad hemskt! Och vet ni vad? När dom slaktar kameler (i kamelätande länder) så
kan dom inte visa kniven dom slaktar kamelen med för den för då blir kamelen hysterisk
och börjar gråta! Och slakten måste gå väldigt fort. Min pappas kompis berättade det här
för min mamma som sedan berättade det här för mig. Min pappa och hans kompis kommer
från Tunisien och där är det bl.a så. Hemskt tkr både dom och jag!! Och i dom länderna, i
detta fallet Tunisien, så hänger man ut huvudet på ett nyslaktat djur utanför den butik där det
nyslaktade köttet säljs. Så i detta fallet blir det ju kamelhuvuden. Då kan dom samtidigt ha
en levande kamel som ska slaktas uppbunden bredvid kamelhuvudena. Då gråter den
levande kamelen av sorg och förtvivlan! Den vet vad som ska hända, och det ärj u heller inte
så kul att se andra av sin egen arts huvuden hänga bredvid en!! Kan ni tänka er!! Detta borde
inte få pågå nästan:''( Detta krossar mitt hjärta totalt!!! 
    Kan ni tänka er vad alla andra djur känner som ska slaktas då? Vilken förtvivlan dom går
runt med inom sig!! Även om dom inte gråter som kamelerna så känner dom fortfarande
samma fruktansvärda känsla!!!! Det är nästan så att jag funderar på att bli vegitarian helt
och hållet.  Fast det hjälper ju inte hela världens djur från att slaktas. :( Blir ledsen. Visst, vi
behöver kött men ärligt talat så tkr jag det är hemskt. Iaf när jag hörde det där med kamelerna:(
Det fick mig att tänka. Och inte bara på kamelernas situation utan även grisarna, korna, kyckling,
lamm.... Allt annat kött vi äter.


/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0